Országos Szakmai Tanulmányi Verseny értékelő rendezvény
- Részletek
-
Készült: 2024. szeptember 04. szerda, 12:08
Az Országos Kórházi Főigazgatóság (továbbiakban: OKFŐ) Humánerőforrás-fejlesztési Igazgatósága 2024. augusztus 28-án tartotta értékelő rendezvényét a Danubius Hotel Hungaria Phönix termében, az egészségügyi ágazat 2023/2024-es tanévben lezajlott Országos Szakmai Tanulmányi Versenyek kapcsán. A rendezvény célcsoportjaként többek között a versenyzőket felkészítő mentortanárok, az egyes versenyfeladatokat készítő-, illetve lektoráló szakértők, a versenyek lebonyolításában és értékelésében résztvevő szakértők, versenybizottsági tagok és elnökök, valamint a táborok felügyelői feladatokat ellátók, illetve a szakmai előadók képezték. Az eseményen összesen 33 képzőintézmény képviseletében 86 fő jelent meg személyesen. Meghívott vendégként jelen voltak továbbá a versenyeknek helyt adó intézmények vezetői, valamint a szakmai grémiumok képviselői is. Többek között jelenlétével megtisztelte rendezvényünket: Dr. Maroska Anikó – a Belügyminisztérium Egészségügyi Humán Erőforrások Főosztály vezetője, Ujváriné Dr. Siket Adrienn – az Egészségügyi Szakmai Kollégium Ápolási, szakdolgozói és Szülésznő Tagozat elnöke, Vas Mónika – a Magyar Ápolási Igazgatók Egyesületének elnöke, Mészáros Magdolna – a Magyar Kórházszövetség elnökségi tagja, Barczi Erika – a MESZK Szakképzési, Oktatási és Továbbképzési Igazgatóságának országos szakképzési koordinátora, Bugarszki Miklós – a Magyar Ápolási Egyesület elnöke, Mayer Andrea – a Semmelweis Egyetem Szakképző Intézmények Igazgatóságának vezetője, valamint Vörösné Nádházi Krisztina az Innovatív Képzéstámogató Központ delegált munkatársa.
Dr. Páva Hanna Igazgató Asszony nyitotta meg a rendezvényt, és köszöntötte a megjelent vendégeket.
A köszöntőt követően kezdetét vették a szakmai előadások.
Szabóné Nagy Emese osztályvezető a Tehetséggondozás lehetőségei az egészségügyi szakképzésben. A 2023/2024-es tanévben lezajlott Országos Szakmai Tanulmányi Verseny és a versenyekhez kapcsolódó rendezvények értékelése címmel tartotta meg bevezető előadását.
Jáger Noémi (a Kanizsay Dorottya Katolikus Gimnázium, Egészségügyi Technikum és Szakképző Iskola egészségügyi szakoktatója és egészségtan tanára), a szakképző intézmény szemszögéből, míg Vidáné Fábián Valéria (Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ szakoktatója) a gyakorlati oktatás oldaláról osztotta meg tapasztalatait a tehetséggondozási lehetőségeiről, a középdöntő és döntő tapasztalatok alapján.
Kiss Edit (a Gottsegen György Országos Kardiovaszkuláris Intézet ápolási igazgatóhelyettese) az Országos Szakmai Tanulmányi Verseny döntőfordulót megelőző célzott felkészítés szerepéről, jelentőségéről, lehetőségeiről, és nehézségeiről tartotta meg előadását.
dr. Horváth-Sziklai Attila (Magyar Gyógyszerészi Kamara Országos Hivatalának vezetője) az Egészségügyi asszisztens szakma Gyógyszertári asszisztens szakmairány versenytapasztalatait, illetve a versenyfeladatok elkészítésének kihívásait összegezte, míg Richter László szakértő/szakoktató áttekintette a Rehabilitációs terapeuta szakma Gyógymasszőr szakmairány versenytapasztalatait, elemezte a „jógyakorlatok” beépítési lehetőségeit a táborvezetői munkába, illetve összefoglalta a tehetséggondozás lehetőségeit.
dr. Pápai Tibor PhD (a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar docense) több szerepkörből is górcső alá vette az Általános ápoló szakma egyes OSZTV fordulóit, és összegezte tapasztalatait, javaslatait.
Szabóné Nagy Emese osztályvezető záróelőadásában ismertette a 2024/2025. tanévben megrendezésre kerülő Országos Szakmai Tanulmányi Versennyel kapcsolatos terveket, célkitűzéseket.
Végezetül véleménynyilvánítás-, illetve kérdések-válaszok megfogalmazása révén a szervezők a visszacsatolásra is lehetőséget biztosítottak az elhangzottakkal kapcsolatban.
A rendezvény rövidtávú célkitűzése többek között az volt, hogy szakmai fórumot biztosítson a tapasztalatcserére és megismertesse a szakképzés résztvevőit az OKFŐ országos szakmai versenyekhez fűződő feladataival, a tehetséggondozás és a versenyekre történő felkészítés lehetőségeivel, buktatóival, nehézségeivel és az eddigi jó gyakorlatokkal. Hosszútávú célkitűzés pedig, hogy évről évre egyre több szakma/szakmairány tanulója/képzésben résztvevője kerüljön bevonásra a felkészítő programokba, majd később a versenyekbe, melyek hozzájárulnak egy átfogó szakképzési tehetséggondozó rendszer kialakításához, amely támogatja a kiemelkedő tehetségű és szorgalmú tanulók korai felismerését, kiválasztását és mentorálását.